- AVALEHT - - FOORUM - - GALERII -



Postita vastus 
Mootorratas K-58,1959
Autor Sõnum
steves Ära
Foorumi kasutaja

Postitusi: 18
Liitunud: Mar 2008
Postitus: #1
Mootorratas K-58,1959
Antud masin kuulus minu vanaisale ja osteti see 28.08.1959 uuena Tartust. Enne seda olid tal K-55 ja K-1-B, mis pole enam tänaseks säilinud.
Aktiivne kasutus aeg jäi 1959-1970 aastatesse, enamasti sõideti Luke - Altmäe küla vahel seoses tööga Luke sidekontoris, pärast 1970.a jäi mootorratas ainult kohalike sõitude tarbeks.
Mootoreid vahetati vähemalt 3 korda viimati 1975.a
Ratas jäi 1988.a seisma. Vahepeal ei toimunud midagi alles 2004.a sain mootorratta enda käsutusse. Kahjuks pole selge, mis sai masina dokumentidest arvatavasti võeti masin arvelt maha, sest ei ole säilinud ei registri märki ega spilkat. Lähisugulase jutu järgi olid paberid
Veel alles olnud!? Kahjuks pole need siiani välja ilmunud.
Leidsin vanaisa 1978.a märkmikust juhuslikult järgmised andmed, mis viitavad registreerimis- tunnistusele:
MUDEL: K-58
RAAMI NR: B7893
PASSI NR : MЖ ******
MOOTORI NR: 10345 (1975.a ostetud M1M mootori nr!)
Kahjuks puuduvad andmed registri märgi kohta???
Kui keegi oskab mind dokumentide probleemiga aidata andku märku.

2005.a võtsin masina üksik osadeks. Selgusid mõned faktid:
*tagaporilaud on vahetatud ära, algselt rohelist värvi olnud, eeldan, et K-58 mudeli piires on see kõigil sama. Mis põhjusel tagaporilaud vahetusse läks on selgusetu?
*tagumine mootori kinnitus on puru, ka esimesi mootori kinnitusi on varem keevitatud
*tagavelg on M103 oma. Õige tagavelg peaks see olema LINK:http://www.galerii.tsiklitall.org/displayimage.php?album=12&pos=25
*algselt on masin olnud liivakarva beež, hiljem on korduvalt üle värvitud.
*Palju vaidlust on olnud paagiga, sest enamus K-58 on „tilga paagiga“, sellel masinal on aga alles 1959.a kevadel tootmisse jõudnud K-175A paak, kus samas on kork ja korgi kinnitus teine kui K-175Al.
Nii paak kui raam on algselt sama värvi olnud, mis välistab , selle, et tegemist oleks oma loominguga.
*tagatuli on olnud fp-7, kahjuks andsin selle tuttavale omast rumalusest ära, tema aga suutis selle ära kaotada :(
*esihargi „prill“ on samuti K-175A oma.
* Minu ja selle masina http://www.galerii.tsiklitall.org/displa...m=12&pos=0 raam nr on suhteliselt lähestikku. Vahe on täpselt 54 raami!! (Minu oma on B7893) http://www.galerii.tsiklitall.org/displa...=12&pos=13
Samas tulles paagi teema juurde tagasi siis, mis võis juhtuda, et minu oma sai K-175A paagi ja 54 raami hiljem on ikka „tilga paak“ ! Ma oletan, et tehases võis tekkida osade puudus ja tingituna sellest võeti teine alles tootmisesse juurutatud paak.
Huvitav fakt on seegi, et minu raamil puudub tilgapaagi kinnitus koht.
Mootorrattas võis valmida kusagil kevadel 1959.a:
Mõnedel detailidel on säilinud valmistamise kuu ja aasta:
Spidomeeter II 59
Signaal II 59
Süütepool III 59
2006-2007.a on tegeletud puuduvate osade otsimisega, siiani on puudu veel mootori küljekaaned, tagatule fp-7 korpus ja tagavelg.

Plaan on mootorrattas taastada originaal konditsioonis, nii nagu ta oli 1959.a
Lähiajal üritan ette võtta kere detailide puhastamise.
(selle postituse viimane muutmine: 22-03-2008 09:18 PM steves.)
20-03-2008 06:44 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Postita vastus 


Sõnumeid selles teemas
Mootorratas K-58,1959 - steves - 20-03-2008 06:44 PM
RE: Mootorratas K-58,1959 - siim007 - 20-03-2008, 10:15 PM
RE: Mootorratas K-58,1959 - steves - 22-03-2008, 09:25 PM
RE: Mootorratas K-58,1959 - steves - 11-04-2008, 05:38 PM
RE: Mootorratas K-58,1959 - Velts - 14-04-2008, 07:43 AM
RE: Mootorratas K-58,1959 - steves - 17-04-2008, 11:30 AM
RE: Mootorratas K-58,1959 - ROKIPEER - 07-10-2008, 09:58 AM
RE: Mootorratas K-58,1959 - steves - 31-10-2008, 09:28 PM
RE: Mootorratas K-58,1959 - steves - 11-01-2009, 02:14 PM
RE: Mootorratas K-58,1959 - steves - 12-05-2013, 05:48 PM

Vali alamfoorum: