Tsiklitalli foorum

Täisversioon: Mootorratas K-58,1959
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Antud masin kuulus minu vanaisale ja osteti see 28.08.1959 uuena Tartust. Enne seda olid tal K-55 ja K-1-B, mis pole enam tänaseks säilinud.
Aktiivne kasutus aeg jäi 1959-1970 aastatesse, enamasti sõideti Luke - Altmäe küla vahel seoses tööga Luke sidekontoris, pärast 1970.a jäi mootorratas ainult kohalike sõitude tarbeks.
Mootoreid vahetati vähemalt 3 korda viimati 1975.a
Ratas jäi 1988.a seisma. Vahepeal ei toimunud midagi alles 2004.a sain mootorratta enda käsutusse. Kahjuks pole selge, mis sai masina dokumentidest arvatavasti võeti masin arvelt maha, sest ei ole säilinud ei registri märki ega spilkat. Lähisugulase jutu järgi olid paberid
Veel alles olnud!? Kahjuks pole need siiani välja ilmunud.
Leidsin vanaisa 1978.a märkmikust juhuslikult järgmised andmed, mis viitavad registreerimis- tunnistusele:
MUDEL: K-58
RAAMI NR: B7893
PASSI NR : MЖ ******
MOOTORI NR: 10345 (1975.a ostetud M1M mootori nr!)
Kahjuks puuduvad andmed registri märgi kohta???
Kui keegi oskab mind dokumentide probleemiga aidata andku märku.

2005.a võtsin masina üksik osadeks. Selgusid mõned faktid:
*tagaporilaud on vahetatud ära, algselt rohelist värvi olnud, eeldan, et K-58 mudeli piires on see kõigil sama. Mis põhjusel tagaporilaud vahetusse läks on selgusetu?
*tagumine mootori kinnitus on puru, ka esimesi mootori kinnitusi on varem keevitatud
*tagavelg on M103 oma. Õige tagavelg peaks see olema LINK:http://www.galerii.tsiklitall.org/displayimage.php?album=12&pos=25
*algselt on masin olnud liivakarva beež, hiljem on korduvalt üle värvitud.
*Palju vaidlust on olnud paagiga, sest enamus K-58 on „tilga paagiga“, sellel masinal on aga alles 1959.a kevadel tootmisse jõudnud K-175A paak, kus samas on kork ja korgi kinnitus teine kui K-175Al.
Nii paak kui raam on algselt sama värvi olnud, mis välistab , selle, et tegemist oleks oma loominguga.
*tagatuli on olnud fp-7, kahjuks andsin selle tuttavale omast rumalusest ära, tema aga suutis selle ära kaotada :(
*esihargi „prill“ on samuti K-175A oma.
* Minu ja selle masina http://www.galerii.tsiklitall.org/displa...m=12&pos=0 raam nr on suhteliselt lähestikku. Vahe on täpselt 54 raami!! (Minu oma on B7893) http://www.galerii.tsiklitall.org/displa...=12&pos=13
Samas tulles paagi teema juurde tagasi siis, mis võis juhtuda, et minu oma sai K-175A paagi ja 54 raami hiljem on ikka „tilga paak“ ! Ma oletan, et tehases võis tekkida osade puudus ja tingituna sellest võeti teine alles tootmisesse juurutatud paak.
Huvitav fakt on seegi, et minu raamil puudub tilgapaagi kinnitus koht.
Mootorrattas võis valmida kusagil kevadel 1959.a:
Mõnedel detailidel on säilinud valmistamise kuu ja aasta:
Spidomeeter II 59
Signaal II 59
Süütepool III 59
2006-2007.a on tegeletud puuduvate osade otsimisega, siiani on puudu veel mootori küljekaaned, tagatule fp-7 korpus ja tagavelg.

Plaan on mootorrattas taastada originaal konditsioonis, nii nagu ta oli 1959.a
Lähiajal üritan ette võtta kere detailide puhastamise.
Teie antud Lingid kahjuks ei tööta, huvitav on see, et minu K-58 on samuti 1959. aastast. Minu masin oli samuti sideteenistusega seotud ning teenis 80. aastateni, kuni omanik oma vanuse tõttu enam sõita ei suutnud. Värvus on tumepruun. Peal on mul tilgakujline paak ning neid tilgakujulisi tagatulesi otsivad vist kõik, aga õnneks Tšehhist peaks neid saada olema.
Hämmastavalt sarnane ajalugu!
Ega teil juppe vahetuseks või müügiks pakkuda pole?

Pilt tagatulest.
Lingid said nüüd töökorda seatud.Müügiks momendil midagi pole.
Ehk saaksid oma raami nr täpsustada kui see sul just salastatud pole, nii huvi mõttes.
Lisan 3 pilti , mis on tehtud 2005.a suvel, piltidel on masin sellisena nagu ta seni ajani oli olnud.
Piltidelt paistab,et sul selle kandilise paagiga variant,minu kätte sattunud K-58 oli ümara paagiga ja aastaarvuks on ka 1959. http://www.foto24.ee/album/10744/s36
Julgen väita,et suurem enamus K-58-test on klassikalise tilga paagiga.
Selline paak nagu minu masinal on ikka üsna erandlik. Siiani pole ma ühtegi samalaadse paagiga
K-58 nagu endal mujal näinud.
On pakkuda sellisele aparaadile esi ja tagaratas,
Sellised nagu esimeses postis viitasid.
kui huvi võin paar pilti saata.
ratastega enam probleemi pole enamus juppe juba kokku korjatud kahjuks pole
aega leidnud,et hakata masinaga tõsisemalt tegelema.
Lisan mõned vanad fotod:
1.fotol K-58 siis 1965.a tehtud märkasin,et juba teine mootor on peale pandud!
2.fotol K-55, mis oli vanaisal enne K-58 ostmist foto arvatavasti 1957.a tehtud.Masina edasisest saatusest ei tea.
Aastaid on palju möödas kuna ma siia viimati postitasin. Paar inimest tundsid huvi,et kas mul see masin alles on. Alles ikka ja mingeid müügiplaane pole olnud kunagi. Vähe haaval olen korjanud vajalikud jupid. Mõnede detailiga nagu rehvid, juhtmestik ja mõned kummiosad on veel lahtine,et kas jäävad vanad või tuleb kõik uus, võtta kasutusele. Võib öelda,et kolikorjamise etapp on nüüd seljatatud ja veidi olen ka masinat teinud. Peamine takistus on üks lõpetamata auto projekt,mis veidi segab seda tegemist. Kuna elu näitab,et mitme asjaga korraga tegelemine lõppeb sellega,et ei saa kumbagi neist valmis. Aga kogu vahepealse aja jooksul olen end saanud mudeli K-58 osas päris palju harida. Samuti on mul nüüd olemas ka ettekujutus, kust otsast peaks selle mootorrattaga alustama,et see asi üldse kunagi valmis saaks.
Tagasiside URL