- AVALEHT - - FOORUM - - GALERII -



Postita vastus 
MMVZ M-103 (1963)
Autor Sõnum
Meelis Ära
Banned

Postitusi: 450
Liitunud: Aug 2009
Postitus: #1
MMVZ M-103 (1963)
Naelutan siis ka siia :
Kolhozniku helesinine unelm metalli materialiseeritud kujul aastast 1963.

Puhanud viimased kolm kümnendit ühes Viljandimaa puuriidas ämblikuvõrkude(eelnevalt sidevõrkude) teenistuses. Hetkeseisund pole seetõttu just kiita kuid vähemalt on ratas suhteliselt heas komplektsuses ja minimaalsete mugandustega (vale sadul, õhufilter, paagikork). Õigeks võib osutuda ka spidomeetril nähtav läbisõit. Oma aktiivse eluperioodi jooksul on ratas läbi teinud mitmeid kukkumisi (esihargi ülaosas nihked ja mõrad, esiratas vahetatud, lambikinnitus mõranenud, lambiprill ja korpus mõlkide-kriimudega, leistang ja käivitusvänt pisut kõverad, jalatoed ülespoole väändunud, tööriistakasti ülemine kinnitus purunenud). Samas pole vigastused tõsised ja enamik neist on lihtsate võtetega korrigeeritavad + M-103 (ja kattuvad osad M-104) polegi nii raskelt leitavad.
Lingid-trossid-pidurid töötavad laitmatult, ka mootor käib vändast lüües ilusti ringi.

Sai hangitud :
1) Uus kroomitud paagikork (ilma "dosaatorita". Peals igaks juhuks hankima ka teistsuguse.
2) Must dermantiinsadul kirjaga "Минск" (samas olen kogutud fotodel näinud ainult pruuni "nahaga" sadulaid. Taastamiskõlbulik ekskremendikarva isend ka silmapiiril)
3) Õhufilter (õliga, loetakse M-103-e eelkäijatest selgelt eristavaks tunnuseks. Raamikinnitus oli olemas)


Lisatud manus(ed) Pisipilt (pisipildid)
               
(selle postituse viimane muutmine: 24-08-2009 05:42 PM Meelis.)
21-08-2009 06:00 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Meelis Ära
Banned

Postitusi: 450
Liitunud: Aug 2009
Postitus: #2
RE: MMVZ M-103 (1963)
Lisan mõned pildid (tsikli leidmisjärgne seisukord). Küljes näha veel mõned valed osad (õhufilter, paagikork, sadul). Läbisõit ilmselt suurem kui spidomeeter näitab (tross tuksis) ja riigivarale omaselt pole ratast just eeskujulikult hoitud. Samas on algmaterjal minu hinnangul piisavalt lihtne ja komplektne esimese restaureerimisprojekti tarvis. Ja kui juba teha siis alla "musta numbri nõuete" töö oleks minu arvates totaalne aja & raha raiskamine. Tegu on ju mõnes mõttes viimase klassikalise välimusega Minski toodanguga (kolmekäiguline mootor+klassikaline paak+vanad vesiembleemid+soolosadul+valtsideta sigarsummuti jne.). On avaldatud arvamust et M-103 on taastamiseks liialt triviaalne kuid samas pole mul õnnestunud kusagilt isegi fotosid leida hästi säilinud/taastatud isendist.
Meeldiva üllatusena leidsin tööriistakarbist "motoaptetška" (GOST-49, sisaldas : kummiliim, paigad, paikamistööriistad ja ketilülid) ja kokkurullitavas presenttaskus võtmekomplekt "MMVZ" (GOST teadmata).


Lisatud manus(ed) Pisipilt (pisipildid)
               
07-10-2009 04:07 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
indrek
Unregistered

 
Postitus: #3
RE: MMVZ M-103 (1963)
Väga ära retsitud see ratas ei tundu olema, nii et täiesti asjalik projekt. Arvatavasti oleks sinu ratas esimene hästi taastatud 103 kui mitte Eestis, siis ka kaugemal. Võrdluseks - hästi taastatud DKW-sid leidub selle kõrval lademes. Suhteline värk.

Motoaptetška peaks sellel olema juba plastkarbis? GOST oli nii plekk-karbil kui plastikul täiesti sama.
08-10-2009 10:43 AM
Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Meelis Ära
Banned

Postitusi: 450
Liitunud: Aug 2009
Postitus: #4
RE: MMVZ M-103 (1963)
Plastkarbis jah + täiesti viisaka välimusega. Võtmekomplektiga tuleb rohkem vaeva näha (suhteliselt võidunud välimusega ja osad võtmed pisut viga saanud) aga asja saab ilmselt sellestki.
Taastatud 103 harukordsuse osas kaldun sinuga nõustuma. Ilmselt on alles palju isendeid kuid juba tugevalt retsitud/"ümberehitatud"/tjuunitud/osandatud kujul. Antud liikur on veel lisaks perekondlik memorabiilia.
08-10-2009 11:22 AM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Postita vastus 


Vali alamfoorum: