Mk1004
Foorumi kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: Nov 2008
|
Minsk M-1-M
Tere! Huvitun igasugusest infost 1956 a. (I-põlvkonna) Minsk M-1-M kohta, mis eristasid selle tootmisaasta M1M hilisematest.Minu 1956 a isendil on:
• Spidomeeter kinnitatud esikahvli külge samas kui hilisematel isenditel on see "uputatud" esilaternasse.
• Kalasaba summuti
• "Lapik" tuledelüliti, nagu SELLEL pildil.
• Kõige tipuks on sellel veel peal 1955 M-1-A mootor.Kas hilisem ümbertõstmine või pandigi varajastele M-1-M idele veel järelejäänud M-1-A mootoreid?
• Kas 1956. aastal kasutati ka M-1-M il patareisüüdet?
|
|
04-11-2008 01:19 AM |
|
steves
Foorumi kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: Mar 2008
|
RE: Minsk M-1-M
(04-11-2008 01:19 AM)Mk1004 Kirjutas: Tere! Huvitun igasugusest infost 1956 a. (I-põlvkonna) Minsk M-1-M kohta, mis eristasid selle tootmisaasta M1M hilisematest.Minu 1956 a isendil on:
• Spidomeeter kinnitatud esikahvli külge samas kui hilisematel isenditel on see "uputatud" esilaternasse.
• Kalasaba summuti
• "Lapik" tuledelüliti, nagu SELLEL pildil.
• Kõige tipuks on sellel veel peal 1955 M-1-A mootor.Kas hilisem ümbertõstmine või pandigi varajastele M-1-M idele veel järelejäänud M-1-A mootoreid?
• Kas 1956. aastal kasutati ka M-1-M il patareisüüdet?
Laternasse upitatud spidomeeter tuli juba uue mudeliga M103 kusagil 1961.a kui ma ei eksi.
kalasaba summuti ja lapiklüliti on 1956.a jaoks õige.
Patareisüüde on peaks olema väga varastel M1M Minskitel.Seega kui sinu masinal on säilinud akukast ja alalisvoolu signaal on see tõesti nii olnud.
Mootori osas ei hakka sõna võtma, seda osakb ehk mõni targem siin
foorumis öelda.
Piltidest oleks rohkem abi.
|
|
06-11-2008 10:50 PM |
|
priit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 15
Liitunud: Apr 2008
|
RE: Minsk M-1-M
Nii, omal ka selle ratta vastu teatud tunded ja enam-vähem osad komplekteerimiseks olemas.
Kõigepealt raamatu tarkust:
1954-st aastast hakati ka M1A mudelitele paigaldama vahelduvvoolu el .süsteemi. Mudel M1M tuli välja 1956-l aastal, muudetud gaasijaotusega silindriga (kandiliste ribide ja luukidega). M103 tuli 1961.
Nüüd praktikast:
Oli M1M mu esimene tsikkel, valmist. aastat ei mäleta, pass on alles veel aga mitte käeulatuses, äkki oli 57 aasta?, vb ka uuem. Spidomeeter lambis ja signaal ka. Sumbutaja "sigar", tule/signaalilüliti ümar nagu vene asjadel hiljem oli.
Samas ei tea "esimese ja teise seeria" M1M-de erinevustest suurt midagi, mäletan, et Automoto foorumis on keegi teadjamees seda asja kajastanud.
uuri sealt kui viitsid, otsingusõna peaks aga olema 5 märki.
|
|
07-11-2008 03:51 PM |
|
Mk1004
Foorumi kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: Nov 2008
|
|
21-11-2008 05:20 PM |
|
indrek
Unregistered
|
RE: Minsk M-1-M
Teadmata palju M-1-M-ist tundub see olevat üsna komplektne - alles on palju 'kaduma' kippuvaid defitsiitseid detaile.
Muuseas, kuhu kinnitub sellel pump?
|
|
21-11-2008 05:47 PM |
|
Mk1004
Foorumi kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: Nov 2008
|
RE: Minsk M-1-M
(21-11-2008 05:47 PM)indrek Kirjutas: Teadmata palju M-1-M-ist tundub see olevat üsna komplektne - alles on palju 'kaduma' kippuvaid defitsiitseid detaile.
Muuseas, kuhu kinnitub sellel pump?
Pole kahjuks pumba kinnitusi otsinud, kuid arvatavasti paagi alla? Pump ja tööriistakomplekt puudub kahjuks.
|
|
21-11-2008 08:07 PM |
|
priit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 15
Liitunud: Apr 2008
|
RE: Minsk M-1-M
Esilatern ja spidomeeter ilmselt ikkagi teisest mängust. Või õigemini spido ilmselt õige, uuem tüüp, mis käis juba laterna sisse. Pole ju esihargil ka õiget spido kinnitamise kohta või kuidas? Ei saa pildilt aru , kuidas spido täpselt on kinnitatud? Ja ilmselt ei tohiks ka M1A mootor peal olla aga kes teab, kui 1955-nda mootor, siis peaks olema vahelduvvoolu generaatoriga ja klappima muu ratta ja el. värgiga. Seega ilma akuta värk ja esituli millel signaallamp peal ei sobi sellele masinale mitte. Pumba kohalt ei mäleta, aga ilmselt peaks ikka raami esimese kaldtoru külge käima?
Ahjaa, signaali kohta veel, tundub ka nagu teisest operist. Kas kinnituskõrv raamil olemas või kuidas signaal sinna kinnitatud? Kas ei peaks ka ikkagi laterna sisse käima?
(selle postituse viimane muutmine: 23-11-2008 11:42 AM priit.)
|
|
23-11-2008 11:38 AM |
|
Mk1004
Foorumi kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: Nov 2008
|
RE: Minsk M-1-M
(23-11-2008 11:38 AM)priit Kirjutas: Esilatern ja spidomeeter ilmselt ikkagi teisest mängust. Või õigemini spido ilmselt õige, uuem tüüp, mis käis juba laterna sisse. Pole ju esihargil ka õiget spido kinnitamise kohta või kuidas? Ei saa pildilt aru , kuidas spido täpselt on kinnitatud? Ja ilmselt ei tohiks ka M1A mootor peal olla aga kes teab, kui 1955-nda mootor, siis peaks olema vahelduvvoolu generaatoriga ja klappima muu ratta ja el. värgiga. Seega ilma akuta värk ja esituli millel signaallamp peal ei sobi sellele masinale mitte. Pumba kohalt ei mäleta, aga ilmselt peaks ikka raami esimese kaldtoru külge käima?
Ahjaa, signaali kohta veel, tundub ka nagu teisest operist. Kas kinnituskõrv raamil olemas või kuidas signaal sinna kinnitatud? Kas ei peaks ka ikkagi laterna sisse käima?
Esilatern siiski pigem õige, samuti spido. Spidomeeter on kinnitatud esikahvli külge spetsiaalse vahetükiga, mis ei ole kindlasti omalooming.Signaal aga küll tõenäoliselt vale, sest pole ühegil Minskil kunagi sellist näinud.
SELLEL videol on ka näha varajast M1M-i, küll kehva kvaliteediga, aga on näha, et puudub aku, samas esilatern on signaallambiga, spido on samasugune jne. Ning spidomeeter, mis hetkel peal ei saa kuidagi olla pärit esilaterna seest. Laterna sisse ehitatud spido on veidike teise kujuga.Mootoriga on jah kahtlane lugu.Varuosalaadungis, mis kaasa sain oli ka üks lahtivõetud M1M mootor, kuid see oli aastast '62.
(selle postituse viimane muutmine: 23-11-2008 12:13 PM Mk1004.)
|
|
23-11-2008 12:06 PM |
|
priit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 15
Liitunud: Apr 2008
|
RE: Minsk M-1-M
Pean spidomeetri kohalt nõustuma ja sellest tulenevalt on ka latern ilmselt õige. Masinal oleval spidol puududuvad vist abinõud laterna reresse kinnitaniseks. Leidsin ka omal ühe sellise spido, ilmselt mark SP19-V (slaavi tähtedega), GOST 1952, toodetud juuli 1955, seier alt kitsas. Kuidas käis laternasse kinnituva spido kinnitamine?
|
|
24-11-2008 08:07 PM |
|
priit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 15
Liitunud: Apr 2008
|
RE: Minsk M-1-M
|
|
25-11-2008 08:23 PM |
|
Mk1004
Foorumi kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: Nov 2008
|
RE: Minsk M-1-M
Õnnestus soetada 59' aasta Palu raamat, kus on algustaasta M1M ist ka juttu- elektriskeem vahelduvvoolu generaatoriga ja akupatareiga. Sellel skeemil on ka kaug-ja lähivalgustuse tuli näidatud sellisena nagu minu rattal ning valgustuse pealüliti ja kontroll-lamp asuvad roolil-täpselt nagu minu rattal. Sealjuures viidatakse skeemi all sellele, et M-1-M uuemal tüübil akupatarei puudub ning valgustuse pealüliti asub roolil.
Sellest võiks aru saada niimoodi, et kõikidel I-seeria (56') M1M-idel olid akupatareid. Minu eksemplar kannab G-38-6-35 vahelduvvoolu generaatorit, mis on Palu jutu järgi ka 1956 aasta kohta õige. Ilmselt siiski minu eksemplaril PEAKS akupatarei olema , kuid midagi on elektriga jamatud ning osa asju ära kaotatud-vahetatud.
Minu kahjuks pole Palus sõnagi juttu I-seeria M1M originaal helisignaali kohta, sest mul on tuline kahtlus, et praegu küljes olev ei ole õige.
|
|
23-01-2009 08:32 PM |
|
steves
Foorumi kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: Mar 2008
|
RE: Minsk M-1-M
Varastel Minskitel peaks olema ka tagatuli fp-7 ja signaaliks on C-32A!
|
|
24-01-2009 10:33 PM |
|
Mk1004
Foorumi kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: Nov 2008
|
RE: Minsk M-1-M
(24-01-2009 10:33 PM)steves Kirjutas: Varastel Minskitel peaks olema ka tagatuli fp-7 ja signaaliks on C-32A!
Täpselt ei tea nime järgi neid osasid. fp-7 signaal on see pleksiklaasist klaaskehaga, nagu M1A-l? C-32A on see bakeliitsignaal? Oleks suurepärane kui kellegil on nende kohta näidisfotosid.
EDIT:
SELLEL risul küljes õige signaal ja tagatuli?
(selle postituse viimane muutmine: 25-01-2009 01:49 AM Mk1004.)
|
|
25-01-2009 12:50 AM |
|
steves
Foorumi kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: Mar 2008
|
|
25-01-2009 11:36 AM |
|
Mk1004
Foorumi kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: Nov 2008
|
RE: Minsk M-1-M
(25-01-2009 11:36 AM)steves Kirjutas: Vabandust tegelt ma mõtlesin ikka C-32 ,seda signaali mida kasutati sama ajastu Izh-49 ja Izh 56!
fp-7 näidis on siin: http://www.galerii.tsiklitall.org/displa...=27&pos=23
Sellel n.ö risul on küljes isegi õige signaal C-32 ja ka tagatuli fp-7!
Tänud! Korraliku tagatule leidmisega tuleb ilmselt natuke rohkem jama kui C-32 signaali leidmisega. Ega nüüd muud üle jää kui kevadet oodata, et vanatehnika laatasid kammima hakata.
|
|
25-01-2009 12:34 PM |
|