Tsiklitalli foorum

Täisversioon: Gauja
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Natukene juttu siis Gaujast.

Esimeste mudelite tootmist alustati 1961. aastal, kus need hakkasid varem toodetud jalgrattale paigaldatavate abimootorikomplektide ees suurt populaarsust koguma. Masina jõuallikaks oli 2-taktiline mootor Д4, võimsusega 1 hobujõud. Hilisematel mudelitel ka Д5, mis esimesega võrreldes oli veidi võimsam ja töökindlam. Magneetost puudus väljavõte tuledele, esivalgustus kompenseeriti tavalise jalgrattadünamo pealt. Gauja eelisteks tavalise mootorjalgratta ees oli esivedrustus, mis muutis viletsal teel sõitmise mugavamaks ja turvalisemaks. Uuematel Gauja mudelitel, mille tootmist alustati 1963, oli laiem juhtraud ning raamitugevdused. Gauja mõlemad veljed olid 26-tollise mõõduga ja trummelpiduritega. Mootori ülekanne tagarattale toimus tavalise jalgrattaketi abil. Aparaadi maksimaalne kiirus sirgel teel oli kuni 40 km/h ja ühest paagitäiest, mille maht oli 2,2 l jätkus ligi 150 km läbimiseks.

[Pilt: 300px-Gauja_01.jpg]

Kevin.
Tagasiside URL